dag 6, Highway 12, Capitol Reef

8 oktober 2012 - Boulder, Verenigde Staten

Dag 6, Highway 12- Capitol Reef,  15 graden zo. 7 okt.highway 12-capitol reef 012

We vervolgen vanmorgen onze weg over Highway 12, deze weg blijft verbazen, het ene uitzicht na het andere ontvouwd zich voor onze ogen. Soms is het vergezicht zo’n 150 km ver, dit is eigenlijk niet te bevatten.

De ene keer rotsformaties, de volgende keer ineens een vruchtbare vallei met weilanden met grazende koeien, vruchtbomen en een waterstroom. Terwijl even verder weer een ander soort rotsformatie verschijnt, teveel om op te noemen.

Bij een stop onderweg voor koffie waren we gelijk met een groep Harley-motor rijders, ze reden wat eerder weg dan wij maar even later stonden ze ook van het uitzicht te genieten.

harley groep met nederlanderIk vroeg of ik wat foto’s mocht maken voor mijn “kleine neefje”, die ook Harley rijdt en vaak met een Harley groep trips maakt, samen met zijn vriendin. Dit vonden ze prachtig, er was ook een van oorsprong Nederlander bij, die nog 1 ½ woord nederlands sprak.

Ze kwamen uit Salt Lake City en waren voor een korte weekend trip van o.a. bezichtigen van de Grand Canyon. Die ene man vertelde dat het huren van een Harley 150 dollar per dag kost, dus Jacko, niks niet door Amerika rijden, maar ze waren wel jaloers op jullie trip door Italië.

Even later vervolgden ze hun weg en hebben we ze niet meer gezien.

Ook kun je ineens overstekende koeien tegen komen waar voor de rest geen boerderij te overstekende koeienbekennen is, volgens mij sneuvelt er wel eens één. De boeren wonen vaak mijlen verder weg, de koeien zijn ook allemaal gemerkt. Ze hanteren hier de zgn. open range, dat zie je aan de waarschuwingsborden.

koe bord

DE vruchtbare valleien bevatten veel wild, ze kunnen drinken in de meertjes.

Ik hoopte nog op een overstekend rendier, maar helaas, wel een paar keer een flits van een coyote gezien.

highway 12-captolreef2 018Ons hotel voor vannacht ligt op de grens van het Capitol Reef, in dit gebied is al heel lang menselijke bewoning, de rotsformaties zijn weer  niet te vergelijken met de anderen die we gezien hebben.

De Rodeway Inn ligt in the middle of nowhere, heerlijk stil, we hebben een mooie ruime kamer en s'morgens is er een ontbijt waarbij  je zelf wafels kunt bakken. Lekker voor de zoetekauwen.

Omdat we wat vroeg zijn, hebben we alle tijd om een was te draaien en te drogen.  Ze verkopen bij de balie kant en klare magnetron-maaltijden, dus ook al is hier niets in de buurt, de basisbehoeftes zijn hier.

Verbinden met internet zit er denk vandaag niet in.op de hotelkamer 2

• Als je op de foto's klikt,  vergroten ze vanzelf.