Dag 5 Bryce canyon 6 okt. 17 graden.

7 oktober 2012 - Escalante, Utah, Verenigde Staten

Dag 5 Bryce canyon.  6 okt.  17 graden

De ochtenden zijn fris maar in de loop van de dag stijgt de temperatuur snel, samen met de stralend blauwe lucht is het iedere dag weer een feest om op weg te zijn.

Ook dit keer weer een schitterende tocht, je blijft je verbazen over de vergezichten maar je kunt ook niet overal foto’s van nemen.red canyon

Onderweg een supermarkt bezocht om wat eten en drinken in te slaan want anders gaat het niet goed, hier wat gewoon brood en beleg gekocht. Een brood kost hier omgerekend € 5,75 en een kuipje margarine € 3,20. Als we het niet op deze manier gaan doen, raken we blut zo duur als alles is.

Maria Callas in cognitoBij het park aangekomen hebben we met onze parkpas toegang tot het park en de shuttle bus.

We zijn het eerst tot het eindpunt meegereden waar het zo’n  2700 meter hoog is.

Ik had er nog al problemen mee, maar Bauke merkte het niet, maar ik hoor meer mensen die we passeren, hijgen en puffen.

Het panorama van kleurige rotsformaties is op dit punt het mooist. Daarna reden we mee tot een stop waarna je langs de kloof zo’n 700 meter kon wandelen tot de volgende stop, je kunt dan de mensen zien staan omdat je weet dat ze een kleurig truitje aanhebben, anders denk je wat zijn het voor stipjes. Je zou hier alle wandelingen die uitgezet zijn wel willen volgen zoveel is er te zien en alles even sprookjesachtig mooi.

We vervolgden onze weg naar Escalante over de Highway 12, deze weg staat bekend als één van de mooiste wegen van het zuid-westen. Langs schitterende kloven, bryce 005woestijnen waar kilometers ver zicht is en niemand woont. Langs de weg die we reden loopt de Escalante rivier, nu een droge bedding maar in het natte seizoen ook een wilde stroom.

Langs De Highway 12 zijn overal stops uitgezet, met een korte beschrijving van wat er te zien is, eigenlijk zou je deze route wel 2x kunnen rijden. zoveel is er te zien.

En overal zit wild, alleen of we hier iets van zullen zien is maar de vraag.bryce 007

Onze volgende stop is in Escalante "Padre Motel", waar we rondom 17.45 arriveren , het is een kleine maar schone kamer.

Aan de overkant van het motel is een supermarkt waar we weer wat dingen in kunnen slaan. Voor de lekkere snack onderweg nemen we Oatmeal koeken, voedzaam en niet zo mierzoet als de rest.

Gelukkig nog wat vroeg, want we zijn allebei moe en we moeten niet opbranden.

Als mascotte hebben we de poes die we van Jeffrey hebben gekregen op het dashbord van de auto staan, dan zijn we niet zo poesloos.

poes Jeffrey   Morgen wordt een lange autorit en vervolgen we de Highway 12 met zijn schitterende uitzichten,