dag 20, Interstate 10, Los Angeles

22 oktober 2012 - Prescott, Arizona, Verenigde Staten

Dag 20, California, richting Los Angeles.

We reden deze morgen weg met 30 gradenrichting Los Angeles, toch nog een rit van 250 km, naar mate dat we een bergketen naderden werd het frisser.

Wat later bleek te kloppen want we naderden de San Gorgonio pass, hier waait het altijd, de wind komt met een enorme kracht windmolenparkdoor de pas. Je ziet het aan de bomen die zich voorover buigen van de wind. ……. Ineens zien we windmolens verschijnen…… het worden er steeds meer….

Later opgezocht, het blijken er meer dan 3000 te zijn, een van de grootste windmolenparken van windmolenparkAmerika, met een enorme capaciteit. Een indrukwekkend gezicht.

We naderen Los Angeles over de Interstate 10, een 8 baans weg.

Uitvoegstroken zoals in Nederland, kennen ze hier niet, er staat een bord en hop, je moet direkt reageren anders ben je te laat. Los Angeles is zo groot, 1200 km2 en zo’n 3000 km2, met de buitengebieden. Je bent uren onderweg om het te doorkruisen.

We wilden naar een boekhandel in de “buurt” van het hotel, dit blijkt 1 ½  uur lopen te zijn. Dat doen we dus maar niet.

sunset boulevardIk voel me hier niet op mijn gemak, het vliegt me aan hier. En nu ben ik toch niet bang uitgevallen, liep toch ook alleen door Amsterdam, Londen, Berlijn, Wenen en Praag.

Maar hier durf ik niet alleen de straat op, ik merk ook dat ik moe begin te worden, van alles wat we gedaan en gezien hebben.

Toen we hier aankwamen bleek dat Bauke zijn jas met sleutels en telefoon nog in het vorige hotel liggen. Dat is toch schrikken, gebeld…. Was niets gevonden maar bel nog maar over een uur.

Gelukkig……… hij hing er nog, maar wat  nu ???.... opsturen, dat blijkt geen optie.

Nu gaat Bauke dinsdag dat hele eind weer terug 250 km heen en 250 km terug , je hebt geen keus, want die sleutels zijn van onze eigen auto en huis.

Dus zet hij mij af bij het Getty centre, daar kan ik wel een dag zoet brengen, en hij rijdt heen en weer.

Het Getty centre bevat meerdere musea en een restaurant, mooie tuinen, dus dat moet wel lukken.

Hier ben ik dan ook niet bang, in een museum voel ik me veiliger dan hier op straat.

In Amsterdam zie je ook zwervers en daklozen en dat hoort er ook een beetje bij, maar hier hangt een verkeerde sfeer.zwerver

Hier een zwerver onder een rekje, aan de overkant van het hotel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl