dag 19, Joshua trees

22 oktober 2012 - Twentynine Palms, California, Verenigde Staten

Dag 19, Joshua tree NP en de zoutvlaktes, 32 graden

We verlaten het troosteloze Needles en rijden over de Interstate 40 richting Twentynine palms.bewoners van de woestijn

zoutvlakte 2Op weg hier heen zien we op de kaart dat er diverse meren zijn, maar dit blijken in het echt zoutmeren te zijn. Ook zien we dus zoutwinning, de kristallen zien er precies uit zoals we bij ons zoutkristallen met verbenawaxinelichthouders verkopen, deze zijn ook van zoutkristallen.

De vlaktes erachter zijn helemaal leeg, geen plant te zien, alleen maar één plaat van zand en zout.

Bij het naderen van Twentyninepalms zien we steeds meer cactussen langs de weg.

De plaats op zich is zoals gewoonlijk hier één lange weg met huizen en bedrijven, hier en daar zijwegen en dan stopt het plotseling. Veel gezelligheid straalt het niet uit.

kruising met brievenbussenNadat we gekeken hebben waar het hotel ligt, gaan we op zoek naar een bezoekerscentrum, hier wezen ze ons de weg naar Joshua Tree National Park.

Het wordt eentonig maar ook dit is weer heel apart, net of je door een schilderij van Willink rijdt, joshua tree 024heel surrealistisch.

Miljoenen jaren geleden zijn  granietbellen  samen met ander gesteente omhoog  gedrukt vanuit de aardkorst.

Het andere gesteente is weggesleten (zachte soort)  en de granietbellen zijn overgebleven.

Met de cactussen ertussen maakt dit alles een heel apart soort wereld.

Je komt niemand tegen en dan ineens bij een bijzonder uitzicht komen ze allemaal tevoorschijn .

Ook zijn er wandelingen uitgezet tussen de rotsen en zijn er kampeerplaatsen voor de vele campers en motorhomes. Deze Motorhomes zijn even groot als een flinke stadsbus bij ons.