dag 17, Sedona en Jeromé, 25 graden. 18 okt.

19 oktober 2012 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Dag 16, Sedona en Jeromé, 25 graden

Nadat we weer alles ingeladen hadden vervolgen we onze route naar Prescott. Deze weg slingert zich door een prachtig gebied met bossen, rotsen, valleien en slingerende Richting Sedonahaarspelbochten.

Het is een heel geliefd gebied voor Amerikanen om hier te verblijven, waarschijnlijk omdat het niet dor is.

cactussenDe kampeerplaatsen onderweg zien er ook een stuk vriendelijker uit i.p.v. dat je midden in de woestijn staat, ook hellingen met cactussen tussen de rotsen.

Bij Sedona aangekomen waren we toch wel heel verbaasd over de drukte, het was ook net of je in één of ander Spaanse badplaats terechtgekomen was. Het strand ontbrak.

Het blijkt dat het hier vol zit met therapeuten, Reiki, massagestudio’s , winkeltjes en eettenten.

Wel heel verzorgd en sommige huizen hebben  een beetje adobe (spaans woonhuis)aanblik.

sedonaSedona wordt  bezocht door de rijke Amerikanen, die hier allemaal neerstrijken voor het klimaat.

We rijden door richting Jerome, de weg slingert zich over de bergpas en er zijn deze keer overal vangrails, gelukkig maar.

Jeromé ligt tegen de rots aangeplakt, net als de dorpen in de buurt van Amalfie (Italië). Dit was ééns Jerome 015 aflopende wegeen welvarend dorp met zilvermijnen,  maar de grootste bron van inkomsten was een kopermijn,  de ertslaag  die in 1912 gevonden werd was  1 ½ meter dik.

Door het uitbreken van de 1e wereldoorlog rees de prijs van koper de pan uit.

Hoewel de mijnen nog tot 1953 openbleven, was de welvaart al lang voorbij. Nu worden de winkels en galeries bezocht door de toeristen.

Maar het blijft een heel leuk stadje,  heel anders dan Sedona.

Jerome, lekkere lunchIn een koffietentje hadden we een lekkere lunch met goede koffie, het was een klein tentje en we kwamen hier omdat het overal vol was. Maar waren blij dat we naar binnen gegaan zijn.

De doorgaande weg gaat dwars door Jeromé , dit maakt zo’n kleine plaats nog drukker en denk je dat de weg 89a vast ergens anders loopt.

Na enige tijd komen we in Prescott, dit dorp ligt tussen de woeste pieken en welige bossen van Prescott National forest. We hebben hier een mooie ruime kamer  en dit wordt ons verblijf voor we verder trekken naar Route 66.

Dus morgen “Get your kicks on Route 66”.