Dag 14, Page, bezoek Antilope Canyon, 20 graden.

16 oktober 2012 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 14, Page, bezoek Antilope Canyon ,   20 graden

Super 8, is een groot ruim hotel en achteraf toch wel wat te duur voor onze beurs, maar het heeft wel wat en de kamers zijn ruim en licht.

Een rustige morgen, Bauke is de was gaan doen beneden, terwijl ik het blog bijwerk en wat mail beantwoord.

antilope canyon 062Nadat we gegeten hebben gaan we richting het centrum voor de Antilope Canyon excursie.

Met open jeeps worden we naar de canyon gereden een rit van 20 min. waarvan 10 min. over een rivierbedding die er uit ziet als een zandvlakte, hobbel de bobbel.

We mogen geruime tijd binnen in de grot blijven, deze is zo’n 200 meter lang en 50 meter hoog.

Het is meer een spleet, uitgesleten door het regenwater, enige jaren geleden zijn er nog 10 mensen om het elly in antilope canyonleven gekomen. Een flinke regenbui kan voor een enorme vloed zorgen, die zijn weg zoekt door de canyon.

Het was ook weer een heel bijzondere ervaring, de gidse,  een indiaanse, was zo enthousiast of ze het voor het eerst vertelde. De kleuren en vormen die uitgesleten zijn, zijn een lust voor het oog.

Ongeveer 50 min. mag je binnen rondkijken en foto’s maken.

wolvenkopDit valt niet mee, vooral omdat het ook druk is met andere groepen, heb je niet veel tijd.

Na afloop weer terug in de jeep en weer een ervaring rijker.

De rest van de dag hebben we rustig doorgebracht met alleen wat lezen en een bezoek aan de Walmart, voor de dagelijkse dingen.

We zagen nog een bijzonder auto origineel uit 1930, met een nieuwe zware motor, vertelde de eigenaar trots.chassis 1930, nieuwe motor

In het stadje zelf ergens iets gegeten in een soort hal met allerlei eetgelegenheden.

Op weg naar het hotel kwamen we door een straat waar ik wel 15 kerken telde, allemaal naast elkaar.  Er zijn hier zoveel verschillende soorten dat je er verbaasd van bent.